insidanut
en blogg av en stor liten flicka i början av livet

 
     

 

 

       
     

 

 

 

Is it right or am I wrong?

Mycket har hänt i mitt liv på sistone, bland annat så har jag ifråga satt iaf två saker.
Den ena : Min engelska lärare, resulterade i att jag bytte grupp.
Den andra: Om det verkligen är ok att en arbetsgivare kan kräva att man plockar bort sin piercing för att man ska få jobbet?

Vad är det som gör att det är mer rätt att ha hål i öronen än i läppen egentligen, vi får dock inte ha långa örhängen men ploppar iaf. Vad gör det då mer fel att ha en plopp i läppen? Vad är det som gör att det är så fruktansvärt ohygieniskt och skrämmande. Innom vården i Skellefteå så får man ha piercingar, känner en som har både i läppen, tungan, bröstvårtan, näsan och massor i öronen. Hade jag jobbat i charken hade jag förstått dom, men jag ska sitta i kassan. Jag har väldigt små smycken och oftast med en glittrig söt sten i, rosa är favoriten.

Jag kommer aldrig i kontakt med oförpackad mat och jag tar hellre komentarer ifrån skeptiska än vad jag tar ett förbud ifrån min arbetsgivare.NAturligtvis tog jag jobbet, finns inte så mycket annat att göra. Sen hur jag gör med piercingen, det vet jag inte. Plåster över? Jag vet inte, ska skriva till DO och höra vad som är lagligt och vad som inte är det.

Kram och tack
Over and out

<$BlogItemCommentCount> Comments:

Skicka en kommentar

<< Home