insidanut
en blogg av en stor liten flicka i början av livet

 
     

 

 

       
     

 

 

 

Am I alive?

Har du testat vara riktigt rädd? Jag är rädd hela tiden, varje dag, varje minut och sekund.
Jag bli ännu räddare när jag för en sekund glömt att vara rädd, för tänk vad som hade kunnat hända.

Jag vaknar varje morgon och dricker 3 dl nyponsoppa från 3 kockar, jag tar till det två små vita tabletter som utlovar ett liv med mindre ångest.
Sen sitter jag vid datorn en timme och peppar mig själv inför skolan.
Jag använder tandtråd först sen borstar jag tänderna, efter det använder jag tungskrapan. Och tillsist rengör jag min piercing, gurglar klorhexidin och avslutar min ritual.

Efter detta är ingenting upp till mig längre, jag ger mig ut i den svåra och okontrollerade världen.
Jag tänker inte på att det är så, för jag gör allt detta utan att riktigt tänka.
Det är inte jag som bestämmar, har du kännt så då?

<$BlogItemCommentCount> Comments:

Skicka en kommentar

<< Home